FEDERAL CAFÈ

Dissabte a mitja tarda vam anar a la botiga que Cerabella té al carrer Compte Borrell de Barcelona. Ja us vaig parlar de Cerabella la setmana passada, us comentava que volia anar-hi amb l’Albert, i així va ser, vam trobar espelmes molt maques, li van encantar especialment les boles de neu... avui, però, us vull parlar d’un cafè que vam trobar molt a prop: el Federal.
Vam deixar el cotxe en un pàrking proper a la botiga, i quan vam arribar al carrer Parlament em va cridar l’atenció un bar que feia xamfrà amb Borrell. Per un moment vaig tenir la sensació que estava en algun país escandinau o a Nova York, en un dels acollidors cafès on et sents com a casa, i és clar, ara que falta tant poc per marxar cap a la capital del món, em va fer especial il·lusió...



Vam decidir entrar-hi. Un cop a dins em vaig enamorar de la decoració. Vaig inspeccionar cada racó intentant no perdre’n ni un detall. A la planta baixa hi ha una gran taula que presideix l’espai i compartida pels clients, comparteixen també el sucre, les flors i les revistes i diaris repartits per la taula. Les cadires de fusta (semblen de teca) les he vist a algun altre lloc però no recordo on i m’agradaria molt recordar-ho!



Les parets blanques amb un toc lleugerament cru menys la de la barra, de color blau fosc tirant a gris, sobre la qual ressalten les prestatgeries de color fusta i groc, emmarcada pel gris de l’acer inoxidable de la cuina i l’escala blanca que porta al segon pis. Hi ha un parell de taules més de color negre i teca, més petites i rodones i un mostrador ple de dolços de Fabulous Baking. La idea d’eliminar la barra amplia l’espai i dona sensació de proximitat. Tot amb un gust impecable, i un ambient acollidor, amb un tracte amable, atent i amistós...perfecte! de moment només en puc dir coses bones d’aquest raconet de món.


Una enorme finestra dona al carrer, a l’estiu l’obren i el que queda de façana es converteix en un banc on posen tauletes. El Federal ocupa tot l’edifici. Hi ha una segona planta amb unes quantes taules més i una terrassa al tercer pis, acollidora ideal per esmorzar al solet.


Vaig prendre una xocolata calenta per retornar els ossos del fred que feia al carrer. Estava molt bona, tal i com m’agrada, em va recordar a la que prenia a un bar de Trondheim...




Dos australians són els propietaris d’aquest cafè-bar-bistro. Abans d’emprendre aquesta aventura eren els propietaris de la mítica botiga Papabuble de Ciutat Vella, on l’Albert i jo vam fer els nostres detalls de boda!. Volien portar a la ciutat un tipus de cafè com els que tenen a Sidney: casual, relaxat i amb un menú per a menjar alguna cosa durant tot el dia.






L’arquitecte Barbara Apolloni va transformar aquest edifici que abans era una tenda de roba per a nens. La decoració preciosa: objectes antics i altres de joves dissenyadors europeus. Les làmpades són de Greypants, Mathias Hahn i Hello Industry, les taules de Very Good & Proper i la ceràmica de Heath Ceramics.
És curiós que Barbara Apolloni és la mateixa arquitecte que va decorar un pis que vaig posar al blog fa uns mesos! Un pis que m’encanta!





Tenen menú de matí (de 8 a 14h) i de tarda (a partir de les 14h). Podreu triar entre abundants amanides, hamburgueses amb carn de primera qualitat, pasta lleugera, ous escalfats i brunch complet el cap de setmana. A més tenen gran varietat de tes i infusions, cafè de mescla pròpia de El Magnífico, sucs orgànics, batuts de fruites, muffins i pastissos.




Photos via and via   / Fonts: Habitania i La Vanguardia


Val la pena que hi aneu. Jo hi aniré sovint.
Fins aviat!
Marina


5 comentaris:

  1. Té molt bona pinta sí senyora!! i si fan una xocolata com la de Trondheim ho haurem de comprovar!! jejeje
    Com m'agrada que ens ensenyis aquestes troballes per Barcelona...

    ResponElimina
  2. Sí, xocolata com la de Trondheim, o almenys molt semblant! Bons records, oi?

    Petons!

    ResponElimina
  3. M'ha encantat el lloc, quan m'hi portaràs????

    ResponElimina
  4. Quan vulguis! Qualsevol tarda, agafem les agulles i t'ensenyo a fer crochet amb una d'aquestes xocolates calentes al davant. ;)

    Marina

    ResponElimina

Cullerades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...