PA DE CASA (SENSE PANIFICADORA)























No sé si ho recordeu però un dels propòsits de l'any passat era menjar una mica més sa, així que vaig començar a fer els meus propis pastissos i coques. Aquest any, després de trobades amb amics que estan una mica més avançats en el tema, m'he animat a provar de fer pa a casa, sense panificadora i amb farines integrals i ecològiques, i el resultat per ser el primer cop no està gens malament

Que consti que sóc novata en aquest tema i que suposo que la recepta anirà variant amb el temps (jo us aniré explicant  les meves aventures), però després de remirar per internet i veure diferents opcions, jo vaig fer el següent: 

Necessitareu: 
  • 600 gr de farina. Jo vaig barrejar 400gr de farina integral de blat i 200gr de farina de 4 cereals (us ho recomano per fer pans integrals perquè anireu trobant petits trossets de cereal al pa que li donen un toc autèntic) però podeu fer-ho amb farina normal.
  • 300 ml. d'aigua
  • una cullerada sopera de llevat en pols per fer pa (no el de pastissos). També és pot fer amb llevat en pastilles, però no sé les proporcions.
  • una cullerada petita de sal (a mi em va quedar una mica soso, així que en podeu posar dues)
  • una cullerada petita d'oli d'oliva
Primer heu de posar la farina en un bol, hi afegiu el llevat, l'oli i la sal i poc a poc aneu afegint l'aigua. L'aigua ha d'estar tèbia (vigileu que no superi els 40 graus o el llevat no puja, o això diuen...). Ho aneu amassant poc a poc amb les mans fins que la massa quedi compacta i no s'enganxi als dits, com quan es fan galetes. Potser haureu d'anar afegint aigua o més farina,  ja ho anireu veient. 

Quan la massa estigui preparada, la deixeu reposar tapada durant una mitja hora en un lloc sec (jo la vaig posar dins del forn apagat).

Després d'aquest temps, la torneu a amassar i li doneu forma, la poseu en un recipient pel forn (prèviament sucat amb oli i una mica de farina) i la deixeu reposar fins que la massa hagi duplicat el seu volum inicial. Com recomanen que estigui en un lloc sec i càlid, el que vaig fer va ser encendre el forn al mínim mentre amassava i apagar-lo un cop vaig posar la massa a reposar.

Quan veieu que el volum ha pujat (jo el vaig deixar uns 40 minuts), poseu el pa al forn a uns 200 graus de 25 a 35 minuts. Jo vaig utilitzar l'opció de forn de llenya (si, que guai la cuina nova!) però podeu posar el forn normal del dalt i de baix.

I ja està, pa natural, boníssim i cruixent!

Per que us feu una idea, jo vaig separar la massa en dues parts i el resultat amb aquestes quantitats van ser dos pans d'aproximadament un pam cadascun.

Properament provaré amb farina normal (suposo que no serà tan compacte com l'integral), afegint oli pel sobre (diuen que queda més tou) o potser afegint nous, mel... Mmmm!

Bon profit!

Mònica

3 comentaris:

  1. Caram! qué bé t'ha quedat!
    Una pregunta: ens pots dir quants dies et dura sense assecar-se i posar-se dur?

    Gràcies!

    Marina

    ResponElimina
  2. FILLA MEVA, QUE TE ESTA PASANDO....

    ResponElimina
  3. JAJAJA!! Madre?

    Marina, fa tres dies que el vaig fer i de moment perfecte!
    Hi ha gent que diu que et pot aguantar 5-7 dies sense problemes...

    Jo crec que ens el menjarem abans.

    Mònica


    ResponElimina

Cullerades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...