PASTISSETS DE XOCOLATA I PLÀTAN


Aquest Nadal vaig fer uns pastissets de xocolata i plàtan. Se’m va ocórrer mirant per Internet. Feien servir quadradets de pasta de full i a dins hi posaven un bombó. Jo vaig pensar fer una modificació, i és posar-hi xocolata de fondre i plàtan a dins, en lloc del bombó. M’encanta la barreja de plàtan i xocolata!
El primer cop que ho vaig fer, vaig posar dins els farcellets peces senceres de xocolata i plàtan, però no anava gaire bé perquè les peces, al ser sòlides, donaven una forma al farcellet que jo no volia. Després vaig pensar que seria millor desfer la xocolata i batre el plàtan per a fer-ne crema i així poder ficar-los amb mànegues pastisseres dins el farcellet. Això si que va funcionar, i van sortir molt bé.
L’única contrarietat que penso que te la pasta de full, és que les coses recent fetes són boníssimes, però al cap d’unes hores, la pasta s’estova i deixa de ser cruixent.

Si us engresqueu a fer-los sapigueu que necessiteu:

-Pasta de full (la trobareu congelada a la majoria de supermercats). Dins la caixa hi solen haver dues làmines plegades. Jo vaig utilitzar les dues i em van sortir uns 35-40 farcellets.
-Farina (només la necessària per a poder estendre la massa amb un corró i que no se us enganxi la massa a la superfície on l’estigueu treballant.
-Xocolata de fondre, unes quatre o cinc barretes.
-Plàtans, dos. Ni molt madurs ni molt verds.
-Un ou
-Gelatina pastissera de poma o melmelada de préssec.

En primer lloc desfeu la xocolata al bany maria o al microones, lentament, sense que es cremi. Després bateu els plàtans amb una màquina de fer batuts o una picadora fins que quedi com una crema sense grumolls. Si queden grumolls obstruiran la boca de la mànega pastissera.

Esteneu la massa amb el corró per a fer-la més fina, el gruix ha d’anar al vostre gust. Abans d’estendre la massa empolvoreu farina sobre el marbre per tal que no se us enganxi, i també empolvoreu-ne sobre la superfície del corró.
Talleu quadrets a com els de la imatge i amb les mànegues pastisseres (aquestes són improvisades ;) ) aneu ficant-hi al centre la xocolata i el plàtan que prèviament haureu desfet i batut.


Amb cura tanqueu els farcellets com vaig fer jo a la foto, la pasta s’enganxa fàcilment amb una mica de pressió.

Bateu l’ou i pinteu els farcellets per la part superior.

Poseu-los al forn a uns 200 graus fins que es tornin rossets. Si la massa és massa fina o heu ficat massa plàtan i xocolata, segurament els farcellets s’obriran per algun punt i sortirà una mica de xocolata. No passa res, són bons igual!!
Finalment un cop tebis o freds, podeu fer-hi una capa de gelatina pastissera o de melmelada triturada, això hi dona un toc professional ja que els fa brillar!.



Mmmmmm! Bon profit!!
Marina

3 comentaris:

  1. Quina bona pinta!! a veure si tinc una estoneta i ho provo perquè a mi també m'encanta la barreja de xocolata i platan.

    sara

    ResponElimina
  2. Lluïsa 20 gener de 2012.
    Nena que jo els vull tastar...Tenen una pinta...

    ResponElimina

Cullerades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...