COSMÈTICA I HIGIENE ECOLÒGICA

Bones gent! Després d'aquesta entrada d'avui alguns em tatxareu de hippie o d'anti progrés, tranquils,  per gustos colors. Però pels que busquem alternatives ecològiques i més naturals (i efectives) a productes d'higiene i cosmètica que utilitzem sovint, avui us vull parlar d'uns productes que faig servir d'aquestes característiques i que funcionen de  meravella. 

El primer és el desodorant de pedra d'Alum: 


Ja fa temps que buscava una alternativa al desodorant tradicional per tots els components químics i poc recomanables per la salut que acostumen a portar. Vaig provar diferents marques però cap em convencia i els trobava poc eficaços fins que un dia vaig decidir-me a provar aquesta pedra màgica. L'aplicació es ben simple: la mulles amb aigua i te l'apliques com un desodorant normal. L'única pega? Que no fa olor de res de res, però això també és lo bo, no faràs olor de res! Jo ja fa uns quants mesos que l'utilitzo (incloent tot l'estiu) i el trobo fantàstic. En trobareu de tots els preus i marques. Acostuma a rondar sobre els 7-8 euros la mida normal però dura moltíssim. Al Mercadona mateix en venen una versió mini i bastant econòmica. I per cert! No només serveix com a desodorant: també el recomanen per calmar picades de mosquit, per l'acne i per pells irritades. Molt, molt recomanable també per homes (el Juanjo n'està encantat).

Ara segueixo amb una recomanació per a dones: la copa menstrual.

Això ja sé que d'entrada costa més d'acceptar, però jo fa dos anys que l'utilitzo i no ho canvio per res. Al principi quan sentia a parlar de copes menstruals em semblava tot un engorro i poc pràctic, però un dia em vaig decidir a llegir comentaris de la gent per internet i em vaig adonar que tothom que en parlava malament (dient que era poc pràctic o una marranada directament) no ho havia provat mai, en canvi la gent que si que ho havia provat n'era molt fan. Així que em vaig decidir a donar-li una oportunitat. Jo vaig comprar la de la marca Fleurcup per internet i en aquell moment em va costar sobre uns 17 euros crec. Des de llavors no he tornat a comprar tampons ni compreses, així que calculeu l'estalvi econòmic tenint en compte que et pot durar fins 10 anys! Per no parlar del que implica a nivell ecològic i de salut (informeu-vos del que porten els tampax si us plau). L'única pega? Al principi costa dominar la tècnica de posar-la i treure-la, però de seguida li agafes el truc i es pràctic i molt net. 

I el següent producte encara no l'he probat personalment, però és una opció a considerar quan tingui fills. Ara si que em direu boja!  Es tracta de bolquers de roba: 



Si, si, ja sé que per molts això és tornar endarrera, que deuen ser un engorro per rentar i poc pràctics. Però la gent que els ha provat en parla molt bé així que per què no? Jo d'entrada estic disposada a provar-ho (combinat amb els bolquers d'un sol ús per quan vas de viatge per exemple).  La gent que els ha provat comenta que no implica un extra de rentadores ja que amb un nadó n'has de posar sovint,  t'estalvies irritacions i els nens que els utilitzen aprenen abans a utilitzar el vàter ja que són més conscients de quan estan mullats. Per no parlar del gran estalvi econòmic i la repercussió a nivell medi ambiental. Algú ho ha provat? Jo ja us diré quan arribi el moment, suposo que li has d'agafar el truc com a altres coses, potser tornaré a mirar aquest post i em faré un fart de riure ;-P


Alguna recomanació eco?


Mònica

2 comentaris:

  1. Hola! tinc un dubte, d'on surt la pedra d'Alum? vull dir, és una pedra natural? d'on prové? per quin motiu neutralitza o elimina l'olor corporal?

    Apa, ja tens deures guapi ;)

    Marina

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si si, és una pedra natural que diuen que és el desodorant més antic del món i ja el feien servir els romans. És una pedra d'origen volcànic (concretament s'obté de la roca Traquita Alunífera) i el que fa es formar una capa de sals minerals que eviten que es formin les bactèries i amb elles l'olor. I per cert, també és antisèptica i desinfectant! Un chollo vamos

      De fet tot el que he posat aquí no són pas articles nous, al contrari s'utilitzaven fa molts anys el que passa és que cada cop ens hem tornat mès còmodes i volem coses més fàcils d'utilitzar (sense pensar en el cost econòmic ni ambiental).

      He fet bé els deures? ;-P

      Elimina

Cullerades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...