"PANCAKES" FINLANDESOS AMB MADUIXES

Com ja us vaig dir, aquest passat cap de setmana em vaig animar a fer una nova recepta de cuina. Resulta que el dissabte al matí voltant per Internet em vaig trobar amb aquesta recepta de pancakes finlandesos. De seguida em va entrar gana i ja no em vaig plantejar si en algun lloc de Lleida farien pancakes finlandesos, així que em vaig posar les piles.
A la recepta original utilitzaven gerds i maduixes. Jo els vaig fer amb maduixes naturals i el resultat per ser la primera vegada que els feia va ser força bo.


Ingredients per fer la massa: 

  • 400 ml de llet
  • 100 gr de farina
  •  2 ous
  • 50 gr de mantega o 60 ml d'oli d'oliva (jo ho vaig fer amb oli perquè és el que tenia a mà, però crec que la mantega li pot donar un gust més autèntic)
  • 2 cullerades de sucre
  • Un polsim de sal
  • Una culleradeta d'essència de vainilla

Precalentar el forn a 225 graus. 
Afegir tots els ingredients en un bol i barrejar (amb la cullera de fusta o el que tingueu a mà) durant més o menys un minut.
Afegir una fina capa de  la barreja en una font per al forn on prèviament haureu posat paper  vegetal. Vigileu que la capa no sigui massa gruixuda perquè si no us quedarà molt cru per dins.
Podeu afegir maduixes o trossets de xocolata per sobre i també una mica de sucre, i cap al forn.
Espereu uns 20-30 minuts i ja està llest!

La massa en si no és massa dolça així que si ho preferiu poseu-hi més sucre. Jo la vaig acompanyar de maduixes tallades a  làmines i un cop fora del forn vaig afegir melmelada de maduixa. Si us agrada la nata, també és molt bona opció!

Espero que us agradi!


Mònica


0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Cullerades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...