UNA TARDA A PARIS

Us porto fotos de París! hi hem passat uns dies al setembre i ha estat un viatge molt inspirador. Ja hi havíem estat fa 7 anys, i tornar-hi ara ha estat com anar a una ciutat molt diferent. Anar per segona vegada a una ciutat per a mi no és avorrit, al contrari, et permet tenir una visió no tant "turística" i veure la vida que hi té lloc d'una altra manera.

A més, aquest cop també vam trobar-nos amb una amiga parisenca que ens va fer de guia un parell de tardes. Pobra, devia quedar ben atabalada amb totes les preguntes que li vaig fer sobre París, els francesos, la llengua, els costums...! Però havia d'aprofitar que estàvem amb ella, oi? ;) Ens ho vam passar molt bé i li estem molt agraïts de la paciència que va tenir amb nosaltres. Petonets Fabie!!

Doncs bé, us he posat un mapa amb la ruta que vam fer una tarda. Es pot fer passejant perfectament i es pot tardar més o menys depenent de l'estona que us distragueu a les botigues o davant els aparadors.
Comencem per l'Òpera, vam quedar amb la Fabie a la parada de metro Òpera, i d'allí vam passejar fins a la Place Vendôme. És una plaça molt maca, envoltada de botigues caríssimes. Podríem dir que és una de les zones altes de la ciutat, estava ple de gent i es veia que estàvem en una zona molt concorreguda, sobretot per turistes!

Place Vendôme

Des d'allí vam anar xino-xano cap al Jardins de les Tuileries. París és diferent a la resta de ciutats per la grandiositat dels espais, dels jardins, dels carrers... tot està dibuixat amb una amplitud exagerada. Des dels jardins es veu la Torre Eiffel, al fons, com podeu observar a la foto. Vam passejar fins la magnífica Place du Concorde per a veure l'Obelisc i vam tornar per els Jardins de les Tuileries fins a l'Arc de Triomf du Carrusel i el pati del Louvre. Vam baixar al soterrani del Louvre, sense visitar el museu i vam passejar per les botigues i les cafeteries per fer un petit descans en la ruta.

Jardins de les Tuileries

Vam sortir del pati del Louvre pel Passatge Richelieu cap a la Rue Saint-Honoré, xino-xano caminant i gaudint de les vistes de les terrassetes plenes de gent. Per Saint-Honoré vam arribar fins les Halles, i vam creuar el centre comercial per fora, fins a Rue Montorgueil. Les Halles és un centre comercial on també arriba el metro i el tren. Ara mateix està en obres, ja que el volen soterrar i fer a sobre un gran parc, que faci encara més maca i elegant aquesta ciutat, però antigament va ser un gran mercat de menjar a l'engròs. Ara aquest gran mercat està a Rungis, a prop de Orly.
Durant la passejada, la llum del sol al vespre canviava el color dels preciosos àtics parisencs.
Ah, una cosa que he pogut constatar en el viatge és que la gent de París (evidentment no tothom) són MOLT elegants. Però no un elegant cutre italià amb el coll del polo aixecat, no! elegants de veritat.

Aquí comença la Rue Montorgueil, ens hi va portar també la Fabie, i nosaltres vam estar encantats amb la idea! És un carrer on la gent parisenca passeja i sopa o pren una copa de vi. Nosaltres hi vam sopar dos vespres i va ser genial.

Rue Montorgueil

Us poso un mapa amb la ruta dibuixada, que penso que us anirà bé per orientar-vos si algun dia voleu fer-la.