ESTÀ PLOVENT

Està plovent al centre de Barcelona. Ho veig per la finestra, però no plou tant com jo voldria. Em sembla que som molts els que tenim ganes que plogui molt, molt fort i durant molta estona. Fa tant de temps que els carrers no estan molls, que els arbres i la gespa no es reguen de forma natural...la calor i la xafogor d'aquest mes d'agost ens te a tots ofegats, i desitgem que una forta pluja s'endugui la pols, la contaminació i la brutícia dels carrers. Jo dic sovint que en aquesta ciutat hauria de ploure aigua barrejada amb desinfectant, que s'endugués alguna cosa més que pols i contaminació.

De moment fa 4 gotes fines només, però la gent ja s'ha amagat. La pluja d'estiu m'agrada molt, perquè em recorda les tardes d’estiu de fa anys a casa meva, quan de cop i volta es posava a ploure ben fort, durava mitja hora i després sortia el sol, dolç entre els núvols, brillant un altre cop, però ja no feia tanta calor. A vegades, et podia enganxar la pluja al carrer, d'imprevist, i deixar-te ben moll, però no importava perquè la pluja d'estiu no fa mal, ni fa fred, ni cal córrer per amagar-se...bé, això no se si és cosa de la pluja o de la gent, perquè al poble no ens amagàvem i a la ciutat tothom està aixoplugat, com si l'aigua fos verí. Recordo la sensació de quan queien aquelles gotes grosses i fredes a la pell, i de sobte ja estaves xop, i anaves cap a casa, sense córrer, assaborint aquell moment.

Està plovent i no tinc cap pressa,
Està plovent i no tinc pas son,
No tinc paraigües, però m'és igual,
Està plovent, PERÒ EM VULL MULLAR!



2 comentaris:

Cullerades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...