UN LLIBRE DIFERENT






La setmana passada vaig comprar el llibre GRAPHICS AND PACKAGING PRODUCTION. Es tracta d’un llibre molt il·lustratiu sobre com funcionen els processos industrials per a la confecció de productes que utilitzem habitualment. A mi, que m’encanten les manualitats, de seguida em va fer bona impressió aquesta publicació, tan bon punt la vaig veure a la prestatgeria de la llibreria de la Universitat de Trondheim, quan vam ser a Noruega. Aquella llibreria era un lloc fantàstic, m’hi hagués estat hores i hores. Estava ple de llibres de ciència, medicina, fotografia, art, disseny, manualitats, arquitectura, biologia, química, assaigs d’estudiants fent noves investigacions… mai he vist una llibreria amb títols poc comercials i amb un sentit d’aprenentatge com aquella. Les llibreries d’aquí solen estar plenes de llibres de lectura per a grans públics, amb novel·les i poca cosa més, no estan especialitzades amb aquests temes i no hi podem trobar grans obres com les que vaig veure a Trondheim. Es nota que és una ciutat universitària, però no universitària de passatemps no, un lloc on els estudiants hi van a pensar, a aprendre, a investigar i a buscar innovació. Completament diferent al que tenim aquí. Vaig decidir no comprar-lo allà mateix perquè el preu era força alt en corones noruegues. Un cop a Barcelona, em va costar però el vaig trobar a la llibreria Laie, una de les poques que se salven de la mediocritat comercial.

Bé, el llibre és molt interessant. Editat el 2012, és a dir, súper actual, explica com es fan processos industrials de producció com les ampolles i pots de vidre, com es dona forma als plàstics que s’utilitzen per envasar, o els cartrons on s’envasen els ous, com es fan pots de llauna, com serigrafiar, com es pinta sobre porcellana, com es fan les bosses d’escombraries… i moltes coses més. Descriu a partir de quins materials es treballa i l’impacte mediambiental que te cada procés.

Evidentment tot són processos que no tenen a veure amb les manualitats, ja que es fan en cadena i a gran escala, però són molt i molt interessants.

Per a que us en pugueu fer una idea, és com veure un programa de televisió que m’agrada molt i que es diu “Así se hace”, de la cadena Discovery Max, on expliquen com es fan molts dels objectes quotidians que utilitzem en el nostre dia a dia.

Us deixo les fotos que vaig fer a la mateixa llibreria de Trondheim, per poder buscar-lo després a Barcelona. Ah! També el venen a l’Amazon.

Marina

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Cullerades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...